Sok od pšenične trave ili pira



Jeste li znali da je pšenična trava odnosno mlada pšenica jedan od najsnažnijih detoksifikacijskih produkata?

Mlada pšenica

Nutritivna vrijednost jednaka je vrijednosti mkrve, salate ili celera. Pšenična trava sadrži preko sto hranjivih elemenata važnih za ljudski organizam. Sadrži vitamine A, B, B17, C, E, F i K dok iz mineralne skupine sadrži kalcij, kalij, magnezij i željezo. Pogodno utječe na crvena krvna zrnca, čisti krv te ju obogaćuje kisikom.

Probavne tegobe i ostali problemi sa probavnim sustavom nešto su što pšenična trava može ublažiti i olakšati vam u borbi sa boljkama ove vrste. Želite li pomladiti organizam i tijelo posegnite za ovom namirnicom budući da čisti ten te održava nokte i kosu sjajnima i jakima, bez pucanja i ispadanja. Želite li napraviti ciklus čišćenja tijela i pomlađivanja pšeničnom travom trebali biste prestati konzumirati brzu hranu, prerađene namirnice, proizvode koji su genetski modificirani te slatkiše, masnu i tešku hranu.

Okus kakav ima pšenična trava često je neugodan te ga je lako ublažiti svježe cijeđenim sokovima u kojima nećete više osjetiti neugodan okus. Želite li smršaviti, napitak popijte pola sata prije obroka ili umjesto njega ako se osjećate da biste to mogli. Klorofil, kisik i vitamini glavni su sastojci koje tijelo dobiva kroz ovaj napitak koji jača organizam i neutralizira toksine. Na početku čišćenja možete se osjećati loše, vidjeti promjene u probavi no to je normalno u procesu čišćenja organizma. Ovaj dio ciklusa trajati će nekoliko dana te će brzo tijelo biti u ravnoteži.

Pir žitarica kao bolja verzija pšenice

Pir je žitarica srodna puno poznatijoj pšenici. Naziva se još krupnik, dinkel ili spelta. Pir potječe iz Azije gdje se uzgajao još 5.000 godina prije Krista. Proširio se u Europu, a tamo su ga osobito cijenili stari Grci i Rimljani.

Danas mu popularnost raste u cijelom svijetu jer je riječ o izvornoj žitarici koja nije industrijski promijenjena poput pšenice. Za razliku od pšenice, lakše je probavljiv i nutritivno bogatiji. Gluten u piru ( u sjemunu pira) ima sasvim druga svojstva od pšeničnog glutena, i ne utječe negativno na zdravlje.

Prikladan je za ekološku proizvodnju. Pir je vrlo otporno zrno i ne zahtijeva umjetna gnojiva ili insekticide, a uz to, tvrda ljuska štiti zrno od zračnih zagađenja pa je pogodan za biološki uzgoj.

Kako se konzumira sok od pšenične trave?

Jako je važno znati kako pšenična trava nema nikakvih negativnih popratnih učinaka, njen sok je „samo jednostavna" namirnica. Na koga će i kako djelovati, ovisi u velikoj mjeri o trenutnom zdravstvenom stanju njenog potrošača, ali je uvijek usmjeren prema uravnoteženju organizma. Zbog prirodnih i vrlo pozitivnih, koncentriranih djelotvornih tvari, utječe nedvosmisleno pozitivno na rad cijelog organizma.

Zbog lužnatog djelovanja, organizam nakon nekog vremena započinje rastvarati nagomilane štetne tvari - taj postupak u svakodnevnom govoru nazivamo detoksikacijom.

Proces detoksikacije je jako intenzivan, pri konzumaciji soka, nagomilane štetne tvari se izbacuju postupno iz organizma pomoću mokraće i stolice podjednako. Taj proces ima ima svoje simptome, popratne pojave, u pojedinim slučajevima nisu najugodnije, ali brzo prolaze. Primijetit ćemo promjene na mokraći i njenoj učestalosti, a moguća je i prorijeđena stolica u tijekom procesa. To su prirodne pojave, imaju veze sa detkosikacijom i brzo prolaze.

Prvi, stvarno opipiljivi pozitivni učinak, ovisi o osobi i o njenom zdravstvenom stanju. Rijetko, već nakon 5 do 6 dana, a uglavnom u prosjeku krajem drugog tjedna, pri dnevnom uzimanju dvije kockice smrznutog soka. Od tada se poboljšava prirodno opće stanje, manji je umor, bolje se podnose svakodnevna opterećenja, a nakon dužeg vremena dolazi i do većeg otpora prema bolestima. Visok sadržaj klorofila u pšeničnoj travi popravlja dotok kisika našeg organizma, a jedan od pozitivnih doprinosa je i, na primjer, brže anuliranje upala. Iscijeđeni sok ima vrlo visok sadržaj enzima i bjelančevina te je jedini mogući način očuvanja tih hranjivih vrijednosti jest duboko zamrzavanje. Drugi načini za njihovo čuvanje nisu adekvatni.

Ann Wigmore je pomoću vlastitih iskustava, opažanja i egzaktnih mjerenja došla do konkretnih preporuka prema kojima trebamo znati: ukoliko smo jednom iscijedili sok na sobnoj temperaturi, u roku od 30 minuta počinju biokemijski procesi kojima se kontinuirano rastvaraju hranjive vrijednosti soka.

To se događa i sa svim drugim namirnicama, u tome nema ništa neuobičajeno. Kod soka od pšenične trave trebamo biti još obazriviji. Zbog toga je dobro piti samo svježe iscijeđen ili duboko zamrznuti sok, nastao iz cijeđenja svježe pšenične trave, a po mogućnosti, zbog drugih učinaka, pijmo ga na prazan želudac, pa mu onda u slijedećih pola sata dajmo „prednost" tako što nećemo konzumirati ništa, a nakon toga možemo uobičajeno nastaviti sa dnevnom prehranom.

Kako napraviti sok od pšenične trave ili pira

  1. Namočiti sjeme pšenice ili pira u vodu, da stoji oko 8-12 sati u vodi, najbolje preko noći.
  2. U jutro izliti vodu iz posude i pokriti krpom pšenicu ili pir, i ostaviti na toplom i mračnom mjestu 24 sata
  3. Slijedeći dan široku i plitku posudu napuniti zemljom, 1-2 cm visine, lagano potisnuti zemlju, na nju gusto posipati već lagano proklijalo sjeme, i zatim sve dobro zalijati vodom. Pokriti posudu novinskim papirom ili nekom tacnom i sl. i ostaviti na sobnoj temperaturi jedno 2 dana dok izdanci ne narastu bar 2-3cm.
  4. Nakon 2 dana otkriti posijanu pšenicu ili pir i staviti pokraj prozora da joj dolazi što više svjetla.
  5. Zalijevati redovno u tacnu ispod posijane pšenice ili pira da se zemlja ne osuši, a može se povremeno i pošpricati odozgora sa vodom.
  6. Kada pšenica ili pir naraste oko 15 do 20cm, a to je nakon 7-10 dana, treba je odrezati sa škarama.
  7. Odrezanu pšeničnu ili pirovu travu iscjediti u sokovniku za hladno prešanje i popiti u što kračem roku, a ako je količina veća, odmah zamrznuti kako se ne bi uništili hranjivi sastojci. Zamrzavati je najbolje u vrečice ili posudice za led.
Preporuka je dnevno popiti 0,3 dcl soka ili 2 zamrznute kockice soka, ujutro natašte. Najbolje je popiti ga samog, ali može se dodati i malo vode ili iscjeđenog vočnog soka ili ga pomješati u smoothie-u (npr. sa bananom i vodom).

Ako nemate vremena ili volje raditi sami sok od pirove ili pšenićne trave možete ga naručiti na Facebook stranici Zeleni sok mlade pšenične trave

Budi COOL i komentiraj